zondag, oktober 13, 2019
EkwoSport

3 krachttraining oefeningen voor vrouwen

Krachttraining voor vrouwen wordt maar populairder en populairder. Deze soort training was eerst vooral bekend bij mannen, maar tegenwoordig zien we steeds meer vrouwen in het krachthonk. Een positieve ontwikkeling want krachttraining is hartstikke goed voor je, of je nu een vrouw of een man bent. Wil jij ook graag een gokje wagen? Wij hebben verschillende krachttraining oefeningen voor vrouwen op een rijtje gezet.

Benen en billen

Krachttraining voor vrouwen is anders dan mannen krachttraining. Vrouwen hebben vaak andere doelen dan mannen en hebben daarom andere oefeningen nodig. Wil jij graag je benen en billen trainen? Dan zijn er verschillende oefeningen die je kunt doen:

  • Squats

De squat is een hele goede oefening voor je benen en billen. Squats kun je doen zonder gewicht, maar ook met om het zwaarder te maken. Begin zonder gewicht en bouw dit langzaam op.

  • Leg Press

In bijna elke sportschool kun je wel een ‘Leg Press’ vinden. Je duwt als het ware met je benen een gewicht weg. Let er wel op dat je het gewicht langzaam opbouwt.

  • Leg Lunges

Deze oefening kun je ook gemakkelijk thuis uitvoeren. Je maakt een grote stap naar voren met één been en vervolgens zak je door je benen. Om het zwaarder te maken, kun je gewichten gebruiken.

Buikspieren

Mannen willen graag een sixpack, maar bij vrouwen zijn buikspieren ook belangrijk. Weliswaar niet om een sixpack te kweken, maar wel om een strakke buik te realiseren. Er zijn veel verschillende krachttraining oefeningen voor je buikspieren. Denk bijvoorbeeld aan ‘Leg Raises’. Bij deze oefening ga je op een fitnessmat liggen en til je je benen gestrekt op. Zoals de naam al zegt, beweeg je je benen steeds van boven naar onder. Met deze oefening train je niet alleen je buik, maar ook pak je je benen mee. Een win-win situatie!

Bovenlichaam

Als je je buikspieren gaat trainen, is het ook belangrijk dat je je rugspieren aanpakt. Als je sterke buikspieren hebt, kun je namelijk last krijgen van je rug. Door je bovenlichaam te trainen, voorkom je blessures. In de sportschool kun je veel apparaten vinden waarmee je bijvoorbeeld je rug kunt trainen. Daarnaast kun je ook aan de slag gaan met losse gewichten. We snappen dat het in het begin nogal onwennig kan voelen om met gewichten aan de slag te gaan, maar na een tijdje wil je nooit meer zonder.

Like this Article? Share it!

About The Author

Leave A Response